آمار بازدیدکنندگان

افراد آنلاین : 152
بازدید امروز : 1382
بازدید کل : 316610
IP شما : 18.117.251.51

موضوعات

تصویرهای متعارض از سیاست جهان (نی) نمایش در اندازه واقعی

تصویرهای متعارض از سیاست جهان (نی)

نویسنده: گرگ فرای - جاسینتا اهیگن مترجم: علیرضا طیب ناشر: نی سال چاپ: 1390 شماره شابک: 9789641851400

جزییات بیشتر

وضعیت: این کتاب در انبار موجود نیست

280,000 ریال

افزودن به سبد خرید

30 کتاب دیگر در همین موضوع:

قبلی
بعدی

با پشت سر گذاشته‌شدن مسلّمات ظاهراً آرامش‌بخش جنگ سرد، وجه مشخصهٔ پایان سدهٔ بیستم و پگاه سدهٔ بیست‌ویکم را بحث و جدل‌های تازه و دامنه‌دار دربارهٔ سرشت سیاست جهان تشکیل داده است. اکنون با مجموعه‌ای گسترده از تصویرهای شورانگیز و گیرا روبه‌رو هستیم که هر یک مدعی بیان حق مطلب دربارهٔ گوهر و روح نظم بالندهٔ جهانی است ــ و معروف‌ترین‌شان فرجام تاریخ فرانسیس فوکویاما و برخورد تمدن‌های ساموئل هانتینگتون است.
تصویرهای متعارض از سیاست جهان از همین تصویرهای رقیبی آغاز می‌شود که بیشتر بحث‌های عمومی و مباحثات رسانه‌ها دربارهٔ سیاست جهان را رقم زده و بر شرایط بحث بر سر سیاست‌ها تأثیر گذاشته‌اند. تصویرهای ارائه‌شده از سوی فوکویاما و هانتینگتون و تصویرهای دیگری چون جهان بدون مرز، اقتدارگریزی آینده، دوران آیندهٔ منطقه‌گرایی و اسلام و غرب همگی نمایندهٔ فرض‌های متفاوتی در این باره‌اند که چه واحدها و نیروهایی در سیاست جهان اهمیت دارند، چه امکان‌هایی برای صلح و جنگ وجود دارد، و آیا جهان را باید یک یا دو یا چند پیکرهٔ سیاسی دانست. افزون بر این، هر یک از این تصویرها دارای شالوده‌های هنجاری متفاوتی هستند و پرسش‌های اخلاقی مختلفی را دربارهٔ کانون متحول همبستگی، حقوق و مسئولیت‌ها در جامعهٔ جهانی پیش می‌کشند.
فصل‌های مختلف کتاب حاضر را که به قلم مجموعه‌ای به‌راستی بین‌المللی از نویسندگان معتبر نوشته شده است می‌توان مروری انتقادی بر سرشت و پیامدهای مباحثات محوری زمانهٔ ما و درآمدی بدیع بر بررسی روابط بین‌الملل در سدهٔ بیست‌ویکم دانست.
گِرِگ فرای عضو و مدیر برنامهٔ بررسی‌های مقطع کارشناسی ارشد روابط بین‌الملل در گروه روابط بین‌الملل دانشگاه ملی استرالیاست.
جاسینتا اُهیگن مدرس روابط بین‌الملل در گروه حکومت دانشگاه کویینزلند است و پیش‌تر محقق مدعو مرکز بررسی‌های بین‌المللی وابسته به دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بوده است.

  • وزن به گرم : 570
  • قطع کتاب : قطع رقعی 14.5 در 21.5 سانتیمتر
  • نوع جلد : جلد مقوایی شومیز
  • نوع کاغذ : تحریر
  • تعداد صفحات : 528