آمار بازدیدکنندگان

افراد آنلاین : 55
بازدید امروز : 1605
بازدید کل : 312032
IP شما : 44.206.248.122

موضوعات

کتاب خزران (خوارزمی) جلد سخت نمایش در اندازه واقعی

کتاب خزران (خوارزمی) جلد سخت

نویسنده: آرتور کستلر مترجم: محمدعلی موحد ناشر: خوارزمی سال چاپ: 1374 شماره شابک:

جزییات بیشتر

وضعیت: این کتاب در انبار موجود نیست

1,500,000 ریال

افزودن به سبد خرید

30 کتاب دیگر در همین موضوع:

قبلی
بعدی

کتاب "قبیله سیزدهم" (The Thirteenth Tribe) یا "خزران" (چاپ 1976) از معروفترین آثار کلستر است.خزران یا خزرها قومی ساکن در شمال و شمال غرب دریای خزر بودند. حوالی سال 740 میلادی آنها در برابر پیشروی لشکریان اسلام ایستادگی کردند و آنگاه که بسیاری از همنژادان ترکشان به اسلام گرویدند، خزران به دین یهود روی آوردند و کوشیدند به عنوان نیروی سومی در میان اسلام و مسیحت، استقبال خود را در رویارویی با خلافت بغداد از یکسو و با امپراتوری قسطنیه از سوی دیگر حفظ کنند.
دولت یهودی خزر تا حدود 500 سال بعد با افت و خیز موجودیت خود را حفظ کرد. پس از آنکه روس ها با امپراتوری بیزانس کنار آمدند و به مسیحیت گرویدند با پشتیبانی قسطنیه بر متصرفات خزران تاختند و دولت خزر در سراشیبی تلاشی قرار گرفت. یهودیان خزری در اثر ضربات اقوام مهاجم به سوی اوکراین و مجارستان و لهستان رانده می شدند تا سرانجام طوفان عظیم ایلغار تاتار برخاست و آخرین رمق زندگانی خزران در زیر ستم ستوران مغول به سرآمد . آخرین ذکر یاد از خزرها به عنوان یک ملت در تاریخ 47-1245 میلادی در اختیار است و پس از آن، تومار این ملت و دولت در هم پیچید.
کلستر با استناد به قضیه خزران که عمداً آن را "قبیله سیزدهم" (علاوه بر 12 قبیله اولیه بنی اسرائیل) می نامد، و نیز ذکر دیگر مستندات، اختصاص نژادی دین یهود را نفی می کند و اظهار می دارد که "یهودی را نمی توان نژادی خاص به شمار آورد ، تنها چیزی که یهودی را از غیر یهودی می سازد، مسئله مذهب است".

  • وزن به گرم : 500
  • قطع کتاب : قطع رقعی 14.5 در 21.5 سانتیمتر
  • نوع جلد : جلد مقوایی شومیز
  • نوع کاغذ : تحریر
  • تعداد صفحات : 311