آمار بازدیدکنندگان

افراد آنلاین : 132
بازدید امروز : 1396
بازدید کل : 316617
IP شما : 18.189.170.17

موضوعات

شراره ها (مشکی) نمایش در اندازه واقعی

شراره ها (مشکی)

نویسنده : مارگریت یورسنار مترجم : رضا رضایی طراحی ساعد مشکی ناشر : مشکی سال چاپ : 1396 شماره شابک : 9789648765984

جزییات بیشتر

320,000 ریال

30 کتاب دیگر در همین موضوع:

قبلی
بعدی

 

این کتاب که برای اولین بار در سال ۱۹۳۶ منتشر شده است در قالب شعر منثور است که برخی از آنها با عنوان تاملات یا کلمات قصار با زبان شاعرانه نیز یاد می‌کنند و برخی نیز آنها را داستان‌های کوتاهی عنوان کرده‌اند که این نویسنده فرانسوی با زبانی شاعرانه نوشته است کما اینکه یورسنار خود این کتاب را شعرواره‌ها یا قطعه‌های منثور نامیده که با مفهوم عشق به هم وصل شده‌اند.

نویسنده این کتاب پیش از این درباره این اثر عنوان کرده است که این قطعه‌ها اعتراف‌گونه‌اند، محصول بحرانی عشقی و نوعی تخلیه روحی و جستجویی برای ارزش‌های ادبی به شمار می‌رود.

یورسنار این کتاب را با هدف بازگویی داستان‌هایی با نگاه مستقیم و غیرمستقیم درباره اطمینان و سعادت و سرخوردگی  و یاس نوشته است. متن اثر شامل ده روایت است که بعد از هر کدام از آنها یک روایت قرار گرفته که همه آنها بر اساس مضمون‌های مشابه با محوریت عشق و کشش آن تدوین شده است.

مارگریت یورسنار داستان‌نویس، نمایشنامه‌نویس شاعر مترجم و منتقد فرانسوی در این کتاب سعی کرده سرگذشت شخصیت‌های حقیقی از جمله آنتیگونه، آخیلس، فایدرا، مریم مجدلیه و... را با خاطره عشق و سودای خود آمیخته و روایتی نو از داستان‌های کهن خلق کند...

 

  • وزن به گرم : 390
  • قطع کتاب : قطع رقعی 14.5 در 21.5 سانتیمتر
  • نوع جلد : جلد مقوایی شومیز
  • نوع کاغذ : تحریر
  • تعداد صفحات : 232