آمار بازدیدکنندگان

افراد آنلاین : 71
بازدید امروز : 1250
بازدید کل : 315113
IP شما : 18.219.236.62

موضوعات

فضایل ذهن : تحقیقی در ماهیت فضیلت و مبانی اخلاقی معرفت (کرگدن) نمایش در اندازه واقعی

فضایل ذهن : تحقیقی در ماهیت فضیلت و مبانی اخلاقی معرفت (کرگدن)

نویسنده: لیندا ترینکاوس زگزبسکی مترجم: امیرحسین خداپرست ناشر: کرگدن سال چاپ: 1396 شماره شابک: 9786009645282

جزییات بیشتر

800,000 ریال

30 کتاب دیگر در همین موضوع:

قبلی
بعدی
کتاب فضایل ذهن کتابی صرفاً نظری در فلسفه و معرفت‌شناسی نیست. این کتاب می‌تواند برای زندگی ما ارزشی عملی هم داشته باشد. پس از مطالعه آن، و با مشاهده مثال‌های فراوان و جذابش از ادبیات و سینما، با خود می‌گوییم چگونه می‌توانیم ذهن فضیلتمندتر، منش فکری تحسین‌برانگیزتر و باورهای سنجیده‌تر و موجه‌تری داشته باشیم؛ چگونه می‌توانیم ارزش‌های اخلاقی‌مان را وارد قلمرو افکار و باورهایمان کنیم؛ و چگونه می‌توانیم در مقام فاعل و حامل معرفت اجتماع معرفتی‌مان را به سوی فضیلتمندتر شدن سوق دهیم. فضایل ذهن ما را فرامی‌خواند که همچون منش اخلاقی‌مان، دغدغه منش فکری‌مان را نیز داشته باشیم.
 
کتاب فضایل ذهن اثر لیندا زگزبسکی تحقیقی در ماهیت فضیلت و مبانی اخلاقی معرفت است. متن انگلیسی فضایل ذهن نخستین بار در سال 1996 منتشر شد.
 
ویلیام آلستن از اساتید دانشگاه سیراکیوز درباره کتاب چنین می نویسد : 
 

« این کتاب تحولی بسیار تاثیرگذار در آن دسته از نظریه های معرفت شناختی پدید آورده است که نظریه اخلاق فضیلت محور را الگو قرار می دهند. اخیرا معرفت شناسی های فضیلت بنیاد متعددی عرضه شده است، اما هیچ یک از آنها از حیث بسط نظام مند، گستره و قوت با این کار قابل مقایسه نیست. کتاب فضایل ذهن چنین رویکردی را به معرفت شناسی در مرکز توجه قرار می دهد و به همین دلیل در کانون مباحث معرفت شناسی فضیلت قرار می گیرد.»

  • وزن به گرم : 480
  • قطع کتاب : قطع رقعی 14.5 در 21.5 سانتیمتر
  • نوع جلد : جلد مقوایی شومیز
  • نوع کاغذ : تحریر
  • تعداد صفحات : 504