User Online

User Online: 97
Today Accessed: 2442
Total Accessed: 324783
Your IP: 18.217.231.147

الاقسام

عرض الحجم كاملاً

عصر انقلاب اروپا در 1789 - 1848 (اختران)

نویسنده : اریک هابسبام مترجم : علی اکبر مهدیان - اشکان صالحی ناشر : اختران سال چاپ : 1397 شماره شابک : 9789642070572

مزيد من التفاصيل

التوفر: هذا المنتج لم يعد في المخزن

980,000 ریال

اضف في السلة

30 other products in the same category:

Previous
Next

«عصر انقلاب» اثر اریک هابسبام درباره تجربه انقلاب‌های آزادی‌بخش در اروپا در آستانه قرن نوزدهم از سوی نشر اختران منتشر شد.

در این ترجمه که توسط علی اکبر مهیدان و اشکان صالحی انجام شده است، وضعیت سیاسی اروپا در خلال سال‌های ۱۷۸۹ تا ۱۸۴۸ مورد توجه و بررسی قرار گرفته است.

هابسام در کتاب خود به کلمه‌ی «انقلاب» به شکلی دوگانه اشاره کرده است و در فاصله سالهای ۱۷۸۹ تا ۱۸۴۸ تحولات جهان را از زاویه انقلاب فرانسه و  انقلاب صنعتی برخاسته از بریتانیا مورد بررسی قرار داده است.

اریک هابسبام در کتاب خود تحولی را که این انقلاب دوگانه در همه‌ عرصه‌های حیات اروپایی به بار آورد با وضوح بیان می‌کند و از این دریچه به موضوعاتی چون جنگ و دیپلماسی در نواحی صنعتی جدید و مسئله‌ زمین در میان طبقه‌ی دهقان، بورژوازی و اشرافیت وارد می‌شود. وی همچنین نگاهی نیز به روش‌های حکومت و انقلاب؛ فلسفه و دین، ادبیات و هنر دارد.

وی در کتابش این دوره را عصری می‌بیند که سرمایه‌داری صنعتی در اروپا دایر شد و اروپا تا یک قرن بر مابقی جهان سلطه یافت و بر همین اساس شرحی جذاب و بدیع،  پرشور اما عینی از مهم‌ترین دوره‌ شصت‌ساله‌ تاریخ اروپا را روایت می‌کند.
شهرت هابسبام بیش‌ از همه به‌سبب کتاب‌های سه‌گانه‌ای است که او درباره‌ آن‌چه خود از آن با عنوان «قرن طولانی نوزدهم» یاد می‌کرد، نوشته است. ـ عصر انقلاب (۱۷۸۹‌- ‌۱۸۴۸)، عصر سرمایه (۱۸۴۸‌ـ‌۱۸۷۵)، عصر امپراتوری (۱۸۷۵‌ـ‌۱۹۱۴) ــ و نیز کتاب عصر نهایت‌ها که درباره‌ی تاریخ قرن بیستم از ۱۹۱۴ تا ۱۹۹۱ نوشت.

  • وزن به گرم : 480
  • قطع کتاب : قطع وزیری 17 در 24 سانتیمتر
  • نوع جلد : جلد سخت ، گالینگور ، زرکوب
  • نوع کاغذ : تحریر
  • تعداد صفحات : 860